6 Ocak 2011 Perşembe

MANTARLI ,TAVUKLU SOTE

    Bu tarifi özellikle vermek istedim ilginç ama sevdiğim tüm yemeklerin bende bir anısı var.Üniversite yıllarında arkadaşlarım benden yemek yapmamı istediklerinde bana çok kolay geldiği için hep pilav ve mantarlı,tavuklu sote yapardım.Arkadaşlarıma size yemek yapacağım dememe kalmadan mantarlı,tavuklu sote derlerdi.Bu nedenle bu tarifi vermeden geçemedim. Arkadaşlarım Esra, Arzu, Ersoy, Utku, Özgür bu tarif sizin için hepinizi çok seviyorum.

 
     Malzemeler
    1 paket mantar
    2 parça tavuk göğsü
    2 tane kırmızı biber
    2 tane yeşil biber
    3-4 diş sarımsak
    2 orta boy kuru soğan
    sıvı yağ
  
    Kuru soğanları ve sarımsakları ay şeklinde ince ince doğruyoruz. Aynı şekilde kırmızı ve yeşil biberleri de ince şekilde doğrayıp göz kararı tencereye koyduğumuz hafif kızgın yağa bunlanrı atıp şöyle bir kavuruyoruz.Dörde böldüğümüz  mantarları çok az bir suda hafifçe haşlayıp süzüyoruz.Kuşbaşı doğradığımız tavuk göğsünü kavrulan biber, soğan karışımının içine atıyoruz ve biraz kavurduktan sonra mantarları da içine atıp tuz,kırmızı biber ilave edip 15 - 20 dakika pişiyoruz. Ben salça katmadım arzu eden varsa bir miktar salça da ekleyebilir.




   Afiyet olsun :))

4 yorum: